.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رقابت32قصه گودرجشنواره قصه گویی مازندران


32 قصه گو در جشنواره قطه گویی كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان  استان مازندران به رقابت پرداختند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومي اداره كل كانون پرورش فكري كودكان ونوجوانان مازندران، قاسم عزیز زاده گرجی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در هفدهمین جشنواره قصه گویی استانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری گفت: قصه واسطه موثری در ذهن کودکان است که همواره مورد علاقه کودکان نوجوانان و حتی بزرگسالان بوده است و نقش مهمی در بیان مسائل تربیتی و آموزشی به مخاطب را دارد.

گرجی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی و فراهم کردن زمینه های لازم برای تبادل تجربه بین قصه گویان، شرکت کنندگان، مربیان کانون و علاقه مندان به قصه و قصه گوئی برشمرد.

وی مخاطبین این جشنواره را گروه سنی الف، ب ، ج ، ه ، و اولیا تربیتی و خانواده ها برشمرد و افزود: شرایط سنی قصه گویان بالای 19 سال تعیین شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اظهار داشت: با توجه به آزادبودن موضوع قصه ها و محورهای موضوعی، قصه گوها می توانند قصه هایی با درون مایه آموزشی، تربیتی و گرایشهای مذهبی، علمی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگ بومی و محلی با شیوه های مناسب را ارائه کنند.

وی در خصوص ارسال آثار به جشنواره گفت: آثار مرداد ماه از سراسر استان و مراکز فرهنگی هنری ارسال شد که تعداد 100 اثر قصه در قالب لوح فشرده به دبیر خانه جشنواره ارسال شد و پس از انجام مرحله اول داوری 32 قصه به مرحله استانی راه پیدا کردند.

وی در ادامه  تصریح کرد: در این جشنواره 3 گروه از داوران بزرگسال، کودک و نوجوان حضور دارند تا 32 قصه ای که به طور زنده اجرا می شود را داوری کنند.

گرجی در بخش دیگر خاطرنشان کرد: از بین این تعداد 20 قصه انتخاب و به مرحله کشوری  که در دی ماه برگزار می شود راه می یابند و با قصه گویان برتر سایر استانها و در بخش بین الملل با سایر کشورها به رقابت می پردازند.


قصه تاثير تربيتي بر كودكان ونوجوانان دارد

 معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با حضوردر جشنواره مرحله ي استاني  قصه گويي كانون پرورش فكري مازندران گفت: قصه تاثير تربيتي بر كودكان ونوجوانان دارد.

 
 علیرضا یونسی در هفدهمین جشنواره قصه گویی (مرحله استانی ) که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد عالم هستی را جلوه و تجلی ذات الهی دانست و اظهار داشت : انسان هنر خداوند می باشد که خداوند برای آفرینش آن به خودش تبریک گفت .


معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه قصه عقل را بارور می کند ، گفت : قصه خوب ، گوش جان آدم را نوازش می دهد .


یونسی فطرت کودکان را پاک و زلال دانست و بیان داشت : هر امر زیبایی که بر جانشان بنشیند همچون گوهر ، سرمایه وجودشان می شود .

وی با تاکید بر اهمیت قصه های فاخر ، ابراز داشت : هر چقدر قصه های فاخر و ارزشمند بیشتر گفته شود سبب می شود دریچه دانایی بر جان کودکان باز شود .

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسالت عظیمی دارند ، گفت : ماهرترین تیراندازان شاید در هدف گیری اشتباه کنند ولی سخن اثرش را می گذارد .

یونسی افزود : هر سخن مربی تاثیر عمیقی بر دل و جان کودکان می گذارد بنابرین باید این فضا پاک باشد .

وی ادامه داد : هرچه گوینده  پاک تر باشد حقیقت سخن وي  ، برجان و دل کودکان بیشتر می نشیند .


 معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران کودکان را امانت خداوند دانست وتاکید کرد : هرچه سخن مربیان زلال تر باشد همچون آب ، عطش تشنگان را برطرف می کند .

 یونسی با تاکید بر اینکه در معرفت دینی هیچ امری تباه نمی شود ، گفت : سخنی که از معرفت ، عقل و اراده تجلی پیدا کند ، به گوش جان کودکان می نشیند .

 وی با تاثير برنامه هاي و فعاليت هاي كانون پرورش فكري افزود : هر چه کلام بلیغ تر ،نورانی تر باشد جان کودکان ، نورانیت بیشتری پیدا می کند . /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.239 seconds.